Duyurular

Çatalca Gezisi - 20 Ekim 2019

Gezi rezervasyonu için arayınız 0216-3610063  veya yazınız ekl@eklder.org.tr

09:30 Bostancı Sezon Tour Ofis Önü, 10:00  Kadıköy Evlendirme Dairesi Otoparkı Önü , 10.30 Mecidiyeköy Murat muhallebicisi Önü 10: 45 Bakırköy Ömür Plaza önü hareket, yol ikramlarımız eşliğinde İstanbul’un arka bahçesi  güzel ÇATALCA İlçemizin  verimli topraklarına gidiyoruz.
İlk durağımız  kurulduğu günden beri eğitime olan katkıları ile gönüllerde yer eden Aziz Nesin değimiyle ''Varından değil yoğundan veren'' halkın desteğiyle ayakta kalan Aziz Nesin Vakfına gidiyoruz. Vakıfta yaklaşık 45 kişilik öğrenci grubunun eğitim gördüğü mekanı anlatım eşliğinde  geziyoruz.
Ziyaretimiz sonrası Mübadele Müzesi'ni göreceğiz; Çatalca İlçesi’nin Kaleiçi Mahallesi’nde bulunan ve eski Rum Tavernası olarak tescillenen yapı, bir dönem bir banka Şubesi olarak hizmet vermiştir. Avrupa 2010 Kültür Başkenti Ajansı, Lozan Mübadilleri Vakfı ve Çatalca Belediyesi iş birliğiyle müzeye dönüştürülen yapı, Ölçer Ailesi’nin tahsisi sonucu ‘Mübadele Müzesi’ olarak restore edilmiştir. Panoramik turun ardından SUBAŞI Köyüne devam ediyoruz. İnceğiz mağaraları  bulunduğu köye adını vermiştir. Bu mağaraların, 9. yüzyılda Cenevizlilerden kaldığı bilinmektedir. Barınma amacı ile yapılan bu mağaralar, daha sonra ise kilise olarak kullanılmıştır. İnceğiz Mağaralarına, bölge halkı Kemal Sunal mağaraları da demekte. Mağaranın önünden Karasu Deresi akıyor Dev bir kaya kütlesi içinde geniş ağızlı göz göz yan yana bulunan mağaraların cepheleri öğleden sonra ışığı alıyor. Öğlen yemeğimizi bölgedeki bir restoranta alacağız. Istırancalar ve Karadeniz kökenli taptaze hava ile tazelenip zindelik kazanırken, enerji depoluyoruz. Doğal güzellikleri arasında gezip ruhumuzu dinlendirdikten sonra gezimizi bu güzel doğaya veda ederek noktalıyor, dönüş yolumuza geçiyoruz. İstanbul’a vardığımızda sizleri aldığımız duraklara bırakarak bir dahaki sefere buluşmak üzere vedalaşıyoruz.